Gisteren was de try-out workshop online marketing voor kunstenaars in de Toolkeet. De kunstenaars dachten na over de vraag: hoe kan ik mijn online marketing verbeteren en wat is mogelijk op het internet. We begonnen met een inleiding over de online ontwikkelingen en hoe je hier als kunstenaar mee om kunt gaan. Hostsites als about.me, Picasa en Wix kwamen aan bod. Ook de geweldig grote invloed van Google. Gevonden worden is een van de belangrijkste redenen om de workshop te volgen. Een Google power player worden is het advies :-). Alle websites werden getest op hun mobiele weergave, erg belangrijk gezien Google vanaf 21 april mobiel vriendelijke websites voorrang gaat geven. We dachten na over linkbuilding en het publiceren van werk op: Exto, Kunstkoning, ArtFundum, Etsy en Kunstveiling. Tot slot kwam het gebruik van social media aan bod. Genoeg stof om over na te denken.
Gezien de enthousiaste reacties komt er zeker een vervolg. Hier zal ook dieper ingegaan worden op WordPress. We gaan hands-on je website verbeteren. Via het contactformulier kun je contact opnemen voor meer informatie.