Inhoud – Meet en verbeter


Om tot een inhoudelijk sterke online strategie te komen volgt eerst, indien aanwezig, een basis analyse van de huidige site. Ook is het belangrijk te weten wat het doel van de website is. Vervolgens gaan we kijken hoe we de site gaan indelen.

Het online proces omvat stappen die steeds weer terug komen en iedere keer weer geoptimaliseerd worden.

  1. Een bezoeker aantrekken door voldoende bekendheid te geven aan je propositie, vindbaar te zijn via zoekmachines en refererende sites en goede branding.
  2. Nadat een bezoeker uw website, banner of link gevonden heeft, wil je dat hij overgaat tot een actie. Dit kan een aankoop van een product zijn maar ook een bezoek aan uw organisatie of een afspraak voor een intake gesprek. HoneyDew optimaliseert de betrokkenheid van de klant door te achterhalen waar de potentiële klant in geïnteresseerd is.
  3. Nadat een bezoeker een eerste contact heeft gelegd, ziet u deze graag als een bezoeker weer terug. Biedt hem de mogelijkheid om feedback te geven over zijn b.v. aankoop of service, meet de tevredenheid, reageer direct op vragen of klachten en biedt voldoende contact mogelijkheden. Alleen dan zal een eerste contact een vervolgcontact opleveren. Via loyaliteits-programma’s kun je bezoekers vervolgens belonen.
  4. Vaak wordt de laatste stap vergeten. Zoek uit waarom bezoekers niet overgegaan zijn tot de aanschaf van een product of service. Om welke bezoekers gaat het. Wat was de reden?